ΕΣΠΑ banner

Τηλέφωνο Επικοινωνίας / 25211 06084

Εκπαιδευτικά προγράμματα

Μάθηση μέσω εξειδικευμένων παιδαγωγικών υλικών
Γλωσσικές δραστηριότητες
Μαθηματικές δραστηριότητες
Καλλιτεχνική έκφραση
Φυσικές επιστήμες και περιβαλλοντική αγωγή
Μουσική προπαιδεία
Αγγλικά
Θεατρική αγωγή
Ψυχοκινητική αγωγή
Ανάπτυξη εκφρασης
Επιμορφωτικές επισκέψεις

MONTESSORI METHOD

Η μέθοδος Μοντεσσόρι πήρε το όνομα της από τη μεγάλη Ιταλίδα παιδαγωγό Maria Montessori. Η μέθοδος αυτή, αποτελεί ένα ολόκληρο παιδαγωγικό σύστημα το οποίο είναι βασισμένο στην αρχή ότι το παιδί θα πρέπει να έχει ελευθερία να δράσει και να κινηθεί σε ένα προετοιμασμένο περιβάλλον που ενθαρρύνει την ανάπτυξη. Οι ηλικίες που εστιάζει αυτή η μέθοδος είναι οι προσχολικές (0-6 ετών) καθώς τότε τα «παράθυρα ευκαιριών» του εγκεφάλου είναι ανοιχτά και το άτομο χτίζει τις πτυχές της προσωπικότητας του μέσα από τις εμπειρίες του περιβάλλοντος του.

Το περιβάλλον που θα συναντήσει ένα παιδί στο σχολείο μας είναι δομημένο επάνω στην μοντεσσοριανή θεωρία. Ήρεμα χρώματα, φυσικός φωτισμός, φυσικά υλικά, όλα τα έπιπλα στο ύψος του παιδιού, τακτοποιημένο εκπαιδευτικό υλικό είναι αυτά που δίνουν την ευκαιρία στο παιδί να δράσει μόνο του και να επιλέξει με τι θα ασχοληθεί ανάλογα με τα ενδιαφέροντα του. Υπάρχει απόλυτη ελευθερία σε ένα καλά δομημένο πλαίσιο προκειμένου το νήπιο να συγκεντρώνεται σε μία δραστηριότητα την φόρα η οποία σταδιακά θα το οδηγήσει προς την γνώση. Το σωστό και αυτό- διορθωτικό εκπαιδευτικό υλικό είναι αυτό που μαθαίνει στο παιδί καινούργιες γνώσεις και όχι ο εκπαιδευτικός. Οι εκπαιδευτικοί είναι πάντα εκεί για παρακινούν, βοηθούν, εποπτεύουν αλλά όχι να διδάσκουν. Δείχνουμε στο παιδί εμπιστοσύνη για να οδηγηθεί στην αυτό-μόρφωση και στην αυτό- αγωγή και αργότερα στην ανεξαρτησία.

REGGIO EMILIA

Το όνομά της μεθόδου προέρχεται από την ιταλική πόλη Reggio Emilia έχει αναγνωρισθεί και ανακηρυχθεί ως ένα από τα καλύτερα συστήματα προσχολικής εκπαίδευσης στον κόσμο. Ιδρυτής αυτής της φιλοσοφίας είναι ο Loris Malaguzzi ο οποίος κατόρθωσε να οργανώσει ένα “δημοκρατικό” σχολείο, υποστηρίζοντας την ελευθερία και αυτονομία του παιδιού και θέτοντας τον δάσκαλο σε ρόλο συνεργάτη.

Το περιβάλλον λειτουργεί εδώ ως ο «τρίτος δάσκαλος». Απαλλαγμένο από ακαταστασία με άπλετο φυσικό φωτισμό, εσωτερικά φυτά, φυσικά υλικά, οργανωμένο εκπαιδευτικό υλικό και ξεκάθαροι διαμορφωμένοι χώροι (βιβλιοθήκη, atelier, κουζίνα) δίνουν την ευκαιρία στο παιδί για ενεργή και αυτόνομη συμμετοχή σε όλες τις δράσεις του σχολείου.

Οι εκπαιδευτικές δράσεις είναι αυτές που δίνουν στο παιδί την ευκαιρία να παρατηρεί, να πειραματίζεται, να δοκιμάζει τις δυνατότητες του και να οδηγείται προς την γνώση και όχι ο δάσκαλος. Ο δάσκαλος είναι «συμμαθητής» και συνοδοιπόρος σε όλη την διαδικασία. Φωτογραφίες, οπτικές παραστάσεις, σχέδια, γλυπτά, ζωγραφική, χορό, κίνηση, παιχνίδι, μοντελοποίηση, όλα σχεδιασμένα για να δείξουν τη διαδικασία μάθησης του παιδιού.

Το «atelier» είναι ένας χώρος ζωτικής σημασίας καθώς σε μεγάλα τραπέζια εργασίας με άρτια οργανωμένο εκπαιδευτικό υλικό, τα παιδιά έχουν την δυνατότητα να εργαστούν επάνω σε διαφορετικές υφές, σκιές και χρώματα. Επίσης, τα φωτοτράπεζα που υπάρχουν στο χώρο μας είναι εργαλεία που υποστηρίζουν πολλαπλές διαδικασίες παρατήρησης, εξερεύνησης, ανακάλυψης, πειραματισμού, σύνθεσης και δημιουργίας.